Dlaczego warto uczyć się w Czternastce?
Nowocześnie nauczać, ale tradycyjnie wychowywać to nasza idea. Mamy też wiele innych mocnych stron:
Liczne zajęcia dodatkowe
Bogata oferta zajęć dodatkowych to jeden z powodów, dla których warto uczyć się w Czternastce.
- koła zainteresowań
- zajęcia sportowe
- świetlica "Muszelka"
- profilaktyka antyalkoholowa
- edukacja kulturalna
Szkolne tradycje
W ciągu pięćdzisięciu lat istnienia Czternastki wykształciliśmy wiele ciekawych tradycji szkolnych. Co rok dbamy, aby były one ważnym elemenem szkolnego życia.
- dni z wychowawcą
- wizyta szwedzkich gości z okazji dnia świętej Łucji
- święty mikołaj w szkole
- wigilijne spotkania klasowe
- święto polskiej niezapominajki
- sportowy festyn rodzinny
- księga absolwenta SP14
Innowacje dydaktyczne
Wszystkie projekty zostały zatwierdzone przez Kuratorium Oświaty i Wychowania w Gdańsku.
W szkole na każdym etapie edukacyjnym realizowane są programy autorskie i innowacje dydaktyczne.
1. Pierwsze kroki w IT – równy start – wprowadzenie uczniów klas drugich i trzecich szkoły podstawowej w świat użytkowników komputerów
2. Nauczanie i wychowanie w klasach I – III poszerzone o treści programu „Spójrz inaczej” i techniki ekspresji twórczej
3. Edukacja czytelnicza i medialna w klasach I – III
4. Rozszerzenie treści kształcenia i wychowania w klasach I – III o program „Spójrz inaczej” i promocję zdrowia
5. Program kształcenia ekologicznego dla nauczania zintegrowanego „Ziemia – moja planeta, mój dom”
6. I Ty możesz zostać Pitagorasem. Matematyka w obrazach
7. Program zajęć pozalekcyjnych kółka teatralnego przy bibliotece szkolnej SP-14
8. Program zajęć pozalekcyjnych „Tanecznym krokiem” dla dziewcząt klas III – IV
9. Wychowanie przez sztukę. Program dla klas I-III szkoły podstawowej
10. Podstawy Ekologii w Edukacji Wczesnoszkolnej
11. Program Edukacji Morskiej w Szkole Podstawowej nr 14 w Gdańsku
12. STOLEM OPOWIE CI O KASZUBACH. Edukacja regionalna. Dziedzictwo kulturowe w regionie
13. Rozszerzenie treści kształcenia i wychowania w klasach I-III o problematykę społeczno-moralną oraz poznawanie środowiska
w ujęciu całościowym. Rola szkoły w kształtowaniu postaw rodziców
14. Przeciwdziałanie zachowaniom agresywnym dzieci w młodszym wieku szkolnym